Summa sidvisningar

fredag 5 juni 2009

Trött på livet just nu.

Åh, vad tråkigt livet är. Ingenting går som man vill och inte får man köpa de djur man vill ha.. En hund till? Nej, En häst? Nej absolut inte, Ett akvarium till då? Näee!

Nu är dessutom Hugos lilla kompis Yashi till salu såg jag på blocket nyss. En liten lydig tjej som Hugo dessutom går väldigt bra ihop med. Tråkigt att ingen mer kan inse hur kul Hugo skulle ha om han fick en kompis att leka med om dagarna + att jag får lite extra att göra vilket är det jag är ute efter.


Hugo & Yashi

4 kommentarer:

  1. Jobbigt tråkigt tjejen! :(

    Har ni några planer på å komma till sthlm i sommar då? ;)

    SvaraRadera
  2. Stackars, stackars dig gumman! Det är ju "bara" jag som fattar precis hur du menar...vilket inte spelar nån som helst roll, jag är ju "hundskadad".
    Din tid kommer, även om det inte blir just nu. Du kommer säkerligen i framtiden att ha flera hundar, du är helt enkelt den typen. Baksidan av det är kostnaderna, så man bör ha inkomst eller tex en bemedlad sambo el liknande...helst alltihop.
    Förstår att det svider att Yashi är till salu. hon är ju ljuvligt söt i alla fall och du känner henne ju dessutom!

    SvaraRadera
  3. Ja fler hundar ska jag ha i framtiden, dock måste jag ju flytta hemifrån först. "Här kommer det då inte in några fler hundar, det blir så mycket hår överallt!" så låter det nu.
    När det gäller hästarna så är det att hon tycker att det är för farligt, då jag blev ganska rejält sparkad och avslängd månaderna innan jag slutade med hästar.

    SvaraRadera
  4. Kan förstå precis vad hon menar. Jag har också haft hästar och mina döttrar har ridit. En bruten arm har vi klarat oss undan med här men som anställd på sjukhus vet jag också hur illa det faktiskt går ibland. Men...det är farligt att gå över gatan också, man kan inte ta ut alla faror i förskott. Fast det finns inget dyrbarare än våra barn (inte ens djuren), man vill aldrig att det ska hända ens barn nånting så jag kan förstå hur hon tänker. Hon vill dig väl! Tror det kan vara lättare trots allt att införa en hund till...

    SvaraRadera