Summa sidvisningar

måndag 8 juni 2009

Nu är jag riktigt trött på familjen " Ge oss pengar"

"Hej Ruth!
Jag trodde faktiskt att du var en bra människa, men som vi fått sett nu var helt fel.
Du satt och grät på begravningen och verkade så ledsen, nu har vi förstått att det bara var pengar du var ute efter. Du vet att det finns ett ord för sådana människor va?! Inte nog med att Karl-Arnes barn har förlorat sin mamma, nu när de förlorat sin pappa kommer du och gör så här vidrigt. Om ni delade lika skulle alla kunna vara vänner..."

Skickar man verkligen såna sms till folk? Som dessutom precis mist sin sambo..

Ute efter pengar? Näe jag skulle inte tro det va?! Hur skulle mamma kunna veta när de träffades att han efter 1år och 2 månader skulle drabbas av cancer och dö 10månader senare?

Dessutom hade hon inte MINSTA ANING om vad han hade för tillgångar och försäkringar!

Dessutom var ju inte barnen några änglar direkt, hjälpte de överhuvudtaget till under hans sjukdomsperiod? NEJ!
När han skulle flytta hjälpte barnen till då? NEJ!
Det var VÅR SLÄKT som hela tiden fick hjälpa till!
Enda gången de kom och "hjälpte till" var när de skulle kolla igenom hans tillgångar och försäkringar, men det var väl inte så jävla konstigt.. Det handlade ju om pengarna de trodde att de skulle få. Dessutom sa han den gången till dem att han ville att mamma skulle ha så hon klarade sig.

Det där ordet de är ute efter i smset.. Det passar bättre på DEM SJÄLVA!
"barnen" skulle ju dessutom inte ens skiljas från mamma som vänner även om de fick sina pengar! De skulle skita fullständigt i henne när de väl fått det de velat!

Kom inte hit och kräv att ni ska ha några pengar!
Mamma har juridiskt rätt att ha pengarna själv!

Ursäkta mina inte så vackra ord! Men jag är ARG!

4 kommentarer:

  1. Men fasiken! att de inte ger sig? hur girig kan man va? herregud! By the way de får ju pengar de med, adnra pengar! fasiken! Och som du säger, hur i hundan skulle de veta att detta skulle hända, och att inte de har brytt sig om honom när han va sjuk det vet vi ju alla..

    SvaraRadera
  2. Jag blir sååå trött...förstår att du är arg! De borde skämmas. Nån gång tar nog detta eländet slut och då är det dags att glömma att dessa människor existerar.
    Din mamma ska sträcka på sig i vetskapen att hon var den person han ville leva med och när det inte gick, sörja för i framtiden. Hon har all rätt i världen till både pengarna och respekt. Hennes senaste 10 månader har varit tillräckligt tunga så nu bör det vara nog. Ta hand om och stötta varandra så klarar ni detta, låt dem inte ta över er tillvaro!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår också att du är arg...att folk orkar...ska man behöva stå ut med sånt här när man har sorg också? Hoppas att de läser din blogg!!!

    SvaraRadera
  4. Jag bara skakar på huvudet...jag har sett sånt så ofta och det är så sorgligt, jag skulle kunna berätta så mycket...men uch nä,tack och lov för att juridiken finns.
    Ge en styrkekramkram till din mamma från mig!
    Viktoria

    SvaraRadera