Summa sidvisningar

onsdag 5 januari 2011


Var iväg till knuten för att hämta lite mat förut idag, jag stod som vanligt utanför med Hugo + min syster sussi medans Daniel var in och hämtade maten.

Såg att det gick en tjej runt en bil med ett koppel i handen så jag stod och väntade på att få se vad det skulle hoppa ut för hund ur bilen, tyckte det såg ut att vara en sheltie eller collie på dekalen som satt på bilen.

Medan jag stod och tittade bort mot bilarna kom det ut en kvinna från pizzerian, hon tvärstannade när hon kom fram till oss och frågade "Vad är det där för sheltie?" Där stod jag som ett frågetecken och hängde inte alls med på vad hon sa, men svarade ju sen vilken kennel han kom från och hon ville även veta vem han var efter så det svarade jag ju också på. Sen frågade hon även om vi ställde ut honom något men det gör vi ju inte svarade jag då.

Nähä okej, jag är själv sheltie uppfödare Shellricks är min kennel sa hon då.

Hon var tydligen påväg ner till MyDog i Göteborg för att ställa ut några av sina.


Hon tyckte Hugo var fin, då sa jag att han är väl lite för hög pm man ska följa rasstandarden. Men hon tyckte inte att han gav intrycket av att vara för stor. Den hunden behöver du inte skämmas för sa hon. Hon försökte hälsa på Hugo och prata lite med honom, men han var fullt upptagen med att pipa efter de 2 sheltiesarna som då hunnit komma ut ur bilen en bit bort. Det sista hon sa när hon gick iväg mot sin bil var "Vi kanske ses på någon utställning framöver!"

När man mår så som man gör just nu efter allt som hänt så, det hon sa om min lille Hugo det förgyllde verkligen min dag! Det kan jag leva på länge :)

1 kommentar:

  1. Han är så fin din Hugo :)
    Det är så roligt att få beröm över de små vovvsingarna.
    Hoppas allt bra med er två annars.
    Gott nytt år på er :)

    /Sanna & Whisky

    SvaraRadera