Summa sidvisningar

lördag 25 juli 2009

Vakthund

Nu är kl. 23.59 och Hugo står ute på balkongen och skäller på vår blottargranne som är ute och springer med bara en handduk runt sig. Upptäckte att han var där ute när jag var ute med Hugo på han sista kissrunda för kvällen. Så jag & Daniel stog och smög på honom lite i fönstren sen, dock efter en liten stund som en annan granne ut. (Blottarn stog och försökte kolla in i hennes fönster just då) Så sa hon till honom att hon skulle berätta för hans sambo vad han höll på med och att hon tyckte att han skulle lägga av. Men inte gick han in för det inte, så nu har vi balkongdörren öppen så Hugo kan gå ut och skälla när han springer runt där ute.

Tycker själv det är riktigt obehagligt när han springer omkring ute i mörkret och försöker spionera. Man vill ju inte direkt träffa på honom när man går ut med Hugo i mörkret.

Nu har ju dock den grannen hållt på och blotta sig i många år, så man vet ju om det. Dock har vi inte sett honom springa runt så här på väldigt länge. Vet en gång för många år sedan när min bror var här och hans dotter gick ut på gräsmattan (det var mitt på dagen). Så kom hon in och sa "Det står en gubbe där ute och snurrar med snoppen!" Då var hon kanske 7år gammal.. Riktigt obehagligt är det med en sån granne.

Tur att man har Hugo som varnar en.

3 kommentarer:

  1. Men hallååååå! Vad är detta för en kokogubbe? Är det ingen som anmäler honom? Skulle verkligen inte vilja möta honom ensam ute. Skicka Hugo att ta ett riktigt bett i "snorren", det kanske skulle göra gott. Fast jag antar att inte ens Hugo är intresserad av snurrande snorrar...synd...

    SvaraRadera
  2. Förresten, j-t synd det där med båten! Den har förstås inte blivit hittad heller?

    SvaraRadera
  3. Näe snurrande snorrar är han inte så intresserad av faktiskt, men man kanske kan lära honom. Det var fler grannar som hade sett honom också, han öppnade tydligen handduken lite då och då sa den ena men det var inget vi såg eftersom det var för mörkt.

    Båten har inte blivit hittad, men han har lagt upp en annons på blocket om någon skulle bli erbjuden att köpa den. Men han har inte hört något seriöst om stölden än iaf. Var bara en som mailade och skrev
    "Tja. Det var jag som stal din båt, den var ful så jag sänkte skiten mitt
    i Alstern. Kram tjyven"
    Något annat har vi inte hört.

    SvaraRadera